Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării, sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informaţii. Află detalii aici.

Articolul 10: Orarele, întârzierile şi anularea zborurilor

1. Orarele
Transportatorul va depune toate eforturile pentru a transporta pasagerul şi bagajele sale într-un termen rezonabil.
Orele indicate pe bilet, în orare şi în alte documente nu sunt garantate şi nu fac parte din contractul de transport.
Transportatorul poate să-şi substituie alţi transportatori sau să utilizeze alte aeronave decât cele prevăzute, fără preaviz.
De asemenea, în caz de necesitate, poate să schimbe sau să suprime o escală indicată pe bilet.
Orarele sunt susceptibile de modificare fără preaviz.
Transportatorul nu este răspunzător pentru erorile sau omisiunile din orare şi alte publicaţii care conţin orare. Transportatorul nu îşi asumă nici o răspundere pentru zborurile în conexiune.

2. Anularea zborului, rerutare, întârzieri
a) Atunci când circumstanţele impun acest lucru (condiţii meteorologice nefavorabile, cazuri de forţă majoră, dispoziţii guvernamentale şi altele), transportatorul poate întârzia sau anula fără preaviz un zbor sau un loc confirmat în prealabil. Dacă urmare unor astfel de circumstanţe, transportatorul anulează sau întârzie un zbor, nu este în măsură să furnizeze locurile confirmate în prealabil, anulează un punct de escală sau destinaţie în itinerarul pasagerului sau cauzează pierderea unui zbor de conexiune pe care pasagerul deţine o rezervare, la opţiunea pasagerului, transportatorul trebuie:
i) să transporte pasagerul, cât mai urgent posibil, cu o altă cursă regulată proprie pe care sunt locuri disponibile, fără plată suplimentară şi, dacă este necesar, cu extinderea valabilităţii biletului,
sau
ii) să reruteze pasagerul la destinaţia menţionată pe bilet sau pe partea din bilet corespunzătoare acestei porţiuni din călătorie, pe propriile sale curse regulate sau pe cursele regulate ale altui transportator, ori cu un mijloc de transport terestru, fără plata suplimentară.
Dacă tariful şi toate taxele aplicabile noului itinerar sunt inferioare valorii de rambursare a biletului sau a părţii din bilet corespunzătoare acestei porţiuni din călătorie, transportatorul va restitui diferenţa,
sau
iii) va efectua rambursarea în conformitate cu prevederile Articolului 11.


b) În oricare din situaţiile enumerate în paragraful 2a) din acest Articol si daca nu exista prevederi contrare in Conventie sau legislatia Europeana in vigoare, opţiunile prezentate la literele i) - iii) de mai sus, constituie singurele remedii disponibile pe care transportatorul este obligat sa le ofere Pasagerului.

3. Refuzul îmbarcării datorat suprarezervării
Afară de situaţia în care au fost prevăzute alte remedii de către transportator pentru pasager, dupa cum s-a precizat mai sus, dacă transportatorul nu este în măsură să furnizeze locurile confirmate în prealabil, va opera variante de compensare pentru pasagerii cu rezervări confirmate care au fost refuzaţi la îmbarcare urmare indisponibilităţii de locuri cauzată de suprarezervare, în conformitate cu legea aplicabilă şi politica transportatorului.

Aboneaza-te la newsletter.